נתניהו: "לחקור מיד את טענות המפכ"ל על חוקרים פרטיים"

איתי גדסי No Comments on נתניהו: "לחקור מיד את טענות המפכ"ל על חוקרים פרטיים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף היום בחריפות את דבריו של המפכ"ל על רמיזותיו כי נתניהו או מקורביו שלחו חוקרים פרטיים שיתחקו אחר חוקרי המשטרה העוסקים בתיקי ראש הממשלה: "הטענות שהושמעו הן חמורות והן צריכות להדיר שינה מעיני כל אדם הגון"

צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום את רמיזות המפכ"ל לפיהם נשלחו חוקרים פרטיים שיתחקו אחר חוקרי המשטרה העוסקים בפרשות נתניהו.

רה"מ נתניהו כתב: דמיינו איך הייתם מרגישים אם חוקרי המשטרה שמנהלים חקירה נגדכם היו טוענים שהפעלתם חוקרים פרטיים נגדם ונגד משפחותיהם.

"האם חוקרים שחושבים שהנחקר עוקב אחריהם, או שולח מתלוננת כנגד ראש היחידה שלהם, יכולים לעשות את מלאכתם באופן אובייקטיבי? ומה זה אומר על ההמלצות שלהם?"

"לכן" אומר נתניהו "אין כאן שום התקפה אישית, לא על המפכ״ל ולא על אף אחד אחר. השאלה האמיתית היא טוהר החקירה. והדרך היחידה לברר אותה היא על ידי חקירה אובייקטיבית, בלתי תלויה ומהירה.

לא אנו הזמנו את הראיון ב״עובדה״, לא אנו שמנו מילים בפיו של איש, ולא אנו קבענו את עיתוי הראיון בסמוך לפרסום ההמלצות. הטענות שהושמעו הן חמורות והן צריכות להדיר שינה מעיני כל אדם הגון.

ראש הממשלה קורא "צריך לחקור את האמת ומיד. גילוי האמת וההקפדה על טוהר החקירה לא יחלישו את משטרת ישראל. להפך, הם רק יחזקו אותה ואת שלטון החוק.

אמש כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מזעזע לגלות שהמפכ״ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו רה״מ נתניהו שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו. כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא פנים? צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו.

"הרמיזות של המפכ״ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שרה״מ שלח חוקרים – ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה".

שמולי: לפתוח בחקירה מיידית

ח"כ איציק שמולי (המחנ"צ) שיגר היום פניה דחופה ליועמ"ש לממשלה בנוגע לטענות החמורות שהשמיעו אמש מפכ"ל המשטרה בתכנית 'עובדה': "ישראל של שלטון החוק לא תהיה המאפיה בסיציליה שבה רודפים ומיירטים את אוכפי החוק. חייבים להגיע כאן לשורש האמת ע"י פתיחה מידית בחקירת טענת המפכ"ל. האפשרות שהופעלו מסביבת נתניהו סוכנים פרטיים כנגד חוקרי המשטרה מחרידה לא פחות מהחשדות עצמם וחובה לאמתה או להפריכה."

ח"כ סאלח סעד ליועמ"ש: "לחקור את ראש הממשלה בחשד לביצוע עבירה פלילית בגין שיבוש הליכי חקירה ומשפט"

סעד אמר "היום פניתי ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראש הממשלה. מהריאיון עולה לכאורה כי ראש הממשלה וגורמים נוספים שיבשו מהלכי משפט, דבר המהווה עבירה פלילית בהתאם לסעיף 244 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 הקובע כי:"העושה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין, בין בסיכול הזמנתו של עד, בין בהעלמת ראיות ובין בדרך אחרת, דינו – מאסר שלוש שנים; לענין זה,"הליך שיפוטי"- לרבות חקירה פלילית והוצאה לפועל של הוראת בית משפט. ועל כן דרשתי לפתוח בחקירה כנגד ראש הממשלה בחשד לביצוע עבירה פלילית של שיבוש הליכי חקירה ומשפט.



0 תגובות